GatavoPats.lv – izvēlies recepti un gatavo pats!

Vecumnieku pagasta Kurmenē divi centīgi jaunieši sākuši ko jaunu un interesantu. GatavoPats.lv ideja pie Aigas Dreimanes un Aivja Siliņa nonāca brīdī, kad viņi dzīvoja Londonā un ikdienā lietoja līdzīgu pakalpojumu.  Braucot mājās, abi nolēmuši, ka jāatved kaut kas līdzi uz Latviju, kā saka, „ar tukšām rokām nav pieklājīgi iet ciemos!”. Viņu gadījumā – atgriezties Latvijā pēc divu gadu prombūtnes.

– Kā aizsākās šis bizness un kādas ir tā nianses, kā norit pats process no brīža, kad klients pasūta recepti, līdz brīdim, kad viņš to saņem?

 Aiga Dreimane: – Šobrīd nedēļa aizrit, veidojot jaunās receptes, kuras paredzētas nākamās nedēļas piegādei. Svarīga loma ir sociālā mārketinga uzturēšanai un attīstībai. Klientam pastāv izvēle starp četrām receptēm katru nedēļu. Kad pasūtījums izdarīts, redzu to sistēmā, par kuras izstrādi jāpateicas Aivim. Tad sekojoši tiek veikta produktu pasūtīšana un iepirkšana. Iepirktie pārtikas produkti un garšvielas kopā ar receptēm tiek salikti kastēs un piegādāti klientam.

 – Ar cik lieliem ieguldījumiem jārēķinās, lai uzsāktu šādu uzņēmējdarbību?

 –  Konkrētu summu nepateikšu, bet tieši šādam konceptam, kad tiek piedāvāti produkti kopā ar receptēm un ar atkārtotu piegādi katru nedēļu, ir jārēķinās ar diezgan ievērojamām investīcijām. Vajadzīgas telpas, kuras atbilst PVD prasībām, transports, mājaslapas www.gatavopats.lv izveide un uzturēšana, mārketings, neatlaidība, gribasspēks un laiks.

 – Kāds ir uzņēmuma piedāvātais pakalpojumu klāsts un kā tiek izvēlētas konkrētās receptes, kas tiek piedāvātas klientiem?

 – Receptes ir sezonālas  – izvēlamies konkrētās sezonas vietējos produktus. Receptēs atradīsiet arī citu valstu produktus, jo ir jāatzīst, ka mūsu platuma grādos neizdosies izaudzēt basmati rīsus, citronus vai avokado. Receptes tiek gatavotas, lai tās būtu veselīgas un lai produkti gatavošanas laikā pēc iespējas vairāk saglabātu vērtīgās uzturvielas un vitamīnus.

 – Kas ir jūsu klienti? Kur produkcija tiek realizēta?

 – Mūsu klienti ir auditorija vecumā no 25–45 gadiem, kuri dzīvo lielpilsētā un ir nolēmuši ietaupīt laiku, ēst veselīgāk un uzlabot savu vakariņu gatavošanas rutīnu. Pievienotās receptes dod iespēju pašam pierādīt sevi virtuvē un, gatavojot sev un ģimenei, iemācīties ko jaunu un noderīgu.

 – Vai uzņēmumam ir savs logo vai kāda atpazīstamības zīme? Vai tiek veidots īpašs iepakojums vai marķējums?

 – Veidojot logo, centāmies izteikt produkta ideju. Pētot krāsas un to ietekmi, atklājās, ka sarkanā rosina apetīti. Šis logo tiek lietots marķējumam uz produktu iepakojumiem.

– Kā reklamējat sniegtos pakalpojumus?

–  Šajā biznesā ir svarīgi, lai cilvēki ieteiktu produktu cits citam. Uzskatām, ka tas arī ir labākais ceļš, kā sevi pierādīt un ieņemt vietu tirgū. Protams, svarīgs ir sociālais mārketings un piedalīšanās dažādās ar pārtiku saistītās izstādēs.

 – Vai plānojat turpmāku attīstību?

– Noteikti ir jāattīstās, jo pastāvēs tas, kurš mainīsies un spēs pielāgoties, pārvarot grūtības.

– Jūsu ieteikumi cilvēkiem, kuri vēlas uzsākt savu biznesu?

 – Svarīgi sev atzīt, ka tas, kurš uzskata, ka zina visu, patiesībā nezina neko. Nebaidīties no nezināmā, būt mērķtiecīgiem un vienmēr apgūt ko jaunu!

 

Iveta Balcere,

Vecumnieku novada domes projektu koordinatore  

Pievienot komentāru