Jaunieši starptautiskā konferencē mācās uzņēmējdarbību

PielikumiPrint

Kādu uzņēmējdarbības virzienu izvēlēties, kā vadīt biznesa procesus, kā pārdot savus produktus? Šie un vēl citi jautājumi tika izskatīti VLT konferencē „Uzņēmējdarbība un mārketings”.

Konference norisinājās 7.un 8. oktobrī Jūrmalā, pulcējot dalībniekus no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Somijas, Zviedrijas, Polijas, Uzbekistānas un citām valstīm. Konferences atklāšanā Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centra (LLKC) vadītājs Mārtiņš Cimermanis uzsvēra – ir ļoti svarīgi, lai jaunieši laukos kļūtu aktīvi, attīstot ne tikai savu biznesu, bet piedaloties arī sabiedriskajā darbā, aizstāvot savas intereses gan pašvaldību, gan valsts līmenī. Par lauku jauniešu biznesa idejām konferencē informēja LLKC Lauku attīstības nodaļas vadītāja Inita Krivašonoka. LLKC jau kopš 2012. gada rīko VLT pasākumu „Atbalsts lauku jauniešiem uzņēmējdarbības veicināšanai”. Triju gadu laikā LLKC rīkotās mācībās, kurās iespējams iegūt pamatzināšanas uzņēmējdarbībā un LLKC speciālistu vadībā sagatavot biznesa plānus, piedalījušies vairāk nekā 700 jaunieši. Mācībām beidzoties, jauniešiem ir iespēja pieteikt savus projektus konkursam, kur tiek izvēlēti labākie, saņemot naudas balvas savu ideju īstenošanai.

Par to, kā praktiski darboties mārketingā, seminārā stāstīja mārketinga konsultants Kristaps Siliņš, savukārt praktiskos soļus biznesa veidošanai, kā pievienot vērtību pašu radītajam produktam un finansējuma saņemšanas piemērus skaidroja lauku attīstības speciālists no Zviedrijas Jorgens Anersons. Noderīgi bija arī „Friedag Consult” eksperta Herviga Frīdāga padomi sadarbības partneru izvēlē.

Taču ar teoriju vien nepietiek, lai patiesi apjaustu, ko nozīmē biznesa mārketings. Konferences dalībnieki tika sadalīti trīs grupās, no kurām katrai tika dots uzdevums izstrādāt uzņēmuma mārketinga stratēģiju, pastāstīt par uzņēmuma produkcijas pievienotās vērtības radīšanu un par sadarbības partneru piesaistīšanas soļiem uzņēmumam.

Gan lektoru stāstītais, gan praktiskais darbs tika augstu novērtēts – konferenci kā teicamu novērtēja 60% dalībnieku, bet kā ļoti labu – 38% dalībnieku. Par vērtīgām atzina ne tikai lekcijas un darbu, bet arī iespējas iegūt jaunas idejas un kontaktus.

http://www.ruralflagship.eu/2014/10/07/entrepreneurship-and-marketing-in...

Informāciju sagatavoja

Iveta Tomsone

LLKC sabiedrisko attiecību vadītāja

Pievienot komentāru