„Lapsu mamma” – Aija Zīmele

GalerijaPrint

Dārzeņi, burgeri, maizītes, kūciņas, kēksiņi, zobu fejas, traktori, peles, lapsas un citas attīstošās rotaļlietas veido zīmolu „Bērnības zeme”. Zīmola un idejas autore ir jauna un aktīva uzņēmēja Aija Zīmele.

Aija Zīmele ir ne tikai divu bērnu mamma, bet arī Preiļos atpazīstama uzņēmēja. Aijai ideja par rotaļlietu izgatavošanu radās pavisam nejauši, skatoties, kā bērni rotaļājas ar rūpnieciski ražotām plastmasas rotaļlietām. Taču viņa vēlējās, lai rotaļlietas būtu drošas un atšķirtos no veikalā piedāvātā klāsta.  Līdz ar to Aija daudz nedomāja, bet ķērās pie darba un sāka šūt pirmos eksemplārus – dārzenīšus un maizītes un deva saviem bērniem ar tām spēlēties. Pirmos darinājumus atzinīgi novērtēja ne tikai pašas bērni, bet arī draugi un ģimene. Aijas izglītība nemaz nav saistīta ar šūšanu, bet, kā viņa pati saka: “Ja ir vēlme darīt, visu var iemācīties.” Šūšanas iemaņas Aija apguva pašmācības ceļā.

Iedrošina draugi un ģimene

Kaimiņu, draugu un radinieku mudināta un atbalstīta Aija uzsāka “Bērnības zemes” radīšanu. Aija stāsta, ka, piedaloties pirmajā gadatirgū, cilvēki viņas preces nenovērtēja un nesaprata, par ko liecina tas, ka tirgus laikā tika nopirkts viens vienīgs rotaļu burkāns. Tomēr viņa nenobijās, jo ticēja, ka ikviena veiksmīga uzņēmēja stāsts sākas arī ar neveiksmēm. Šobrīd Aijai ir skaidrs, kāpēc tāda situācija radās. Pirmais gadatirgus, ko viņa apmeklēja, notika lauku teritorijā, kur pirktspēja bija salīdzinoši zema. Kā jauna uzņēmēja tobrīd viņa tam nepievērsa uzmanību, jo par to nebija aizdomājusies. Būdama optimiste, viņa meklēja citas iespējas rotaļlietu noietam. Drīz vien Aija ar savu saražoto produkciju devās uz Kalnciema tirdziņu, kur interese un atsaucība bija liela, un tas bija apliecinājums, ka apstāties nedrīkst.

Vairāk nekā 20 rotaļlietu veidu

Sākumā rotaļlietu klāsts bija neliels, bet, laikam ritot, radās jaunas idejas, un rotaļlietu sortiments aizvien paplašinājās. Šobrīd Aija piedāvā vairāk nekā 20 rotaļlietu veidus. Rotaļlietas tiek šūtas no kokvilnas, lina un filca materiāliem. Viena no populārākajām rotaļlietām ir lapsiņas, kuras ir iespējams iegādāties ar atsevišķu kleitu garderobi. Lapsiņu šūšanas iedvesma radās no vīra māsas Mārītes Zīmeles, kuras vaļasprieks ir lapsu zīmēšana. Saņemot skici, Aija mēģināja lapsiņu uzšūt. Pirmā, kura darbu novērtēja, bija meita. Viņa arī deva noderīgus padomus lapsiņas uzlabošanā, piemēram, ka lapsas astei jābūt garākai un ausīm – spicākām un jāatrodas galvas priekšpusē. Uzklausot meitas padomus, lapsiņas ar katru izgatavošanas reizi tika pilnveidotas. Lapsiņas ir uzņēmuma iecienītākā prece, un cilvēki ar to Aiju atpazīst un sauc par „Lapsu mammu”. Aija nemitīgi domā par piedāvātā klāsta dažādošanu, un pēdējais jaunums, kas tapa kopā ar meitu, ir rotaļu ponijs.

Svarīgs pircēju viedoklis

“Bērnības zemes” rotaļlietas var iegādāties, sazinoties ar Aiju personīgi, kā arī Preiļu apkaimes un Kalnciema tirdziņos. Jautājot, vai tiek plānots savu produkciju piedāvāt veikaliem, viņa atbild, ka noteikti nē, jo tāds nav viņas mērķis. Aija savu pircēju vēlas satikt personīgi, lai saņemtu atgriezenisko saiti – ieteikumus, kritiku. Klientu atsauksmes palīdz uzņēmumam augt un piedāvāt aizvien kvalitatīvāku preci.

Lai arī uzņēmums ir attīstības stadijā, Aija mēģina izmantot visas iespējas. Kā vienu no iespējām Aija izmantoja LLKC organizētās mācības “Atbalsts lauku jauniešiem uzņēmējdarbības veicināšanai”. Piedalīšanās mācībās Aijai deva iespēju savu ideju izanalizēt no dažādiem viedokļiem – tā tika gan slavēta, gan kritizēta, un tas bija ieguvums, ko nevar nenovērtēt. Preiļu konsultāciju biroja darbinieku motivēta, Aija uzrakstīja biznesa plānu un startēja konkursā “Laukiem būt!”, kur ieguva pirmo vietu “Nelauksaimniecības nozarē”. Aija zināja, ka, piedaloties konkursā, var iegūt naudas balvu, bet sākumā tam nepievērsa lielu uzmanību, jo galvenais nebija cerība iegūt naudu, bet iespēja savu ideju prezentēt “skaļi”, lai par to uzzina plašāka auditorija.

Aija min, ka viņai bija radies priekšstats, ka lauku teritorijās ir maz jaunu cilvēku, kuri iesaistās uzņēmējdarbībā, bet pēc mācību un pusfināla apmeklēšanas tā vairs nešķita. Tikšanās vienuviet ar tik daudziem jauniem, uzņēmīgiem cilvēkiem, kuri dara un vēlas darīt, Aijai apliecināja, ka laukos ir nākotne.

Plāno grāmatas izdošanu

Iegūto konkursa “Laukiem būt!” finansējumu Aija plāno izlietot grāmatas “Tavas lapsiņas svētku stāsti” izdošanai. Tā būs grāmata, kurā būs aprakstīts, kā lapsiņas svin svētkus. Grāmatu būs iespējams iegādāties kopā ar rotaļlietām, kā arī atsevišķi. Autore cer, ka grāmata tiks izdota vasarā, jo grāmatas makets ir gatavs un šobrīd notiek sarunas ar tipogrāfiju.

Papildu atbalsts uzņēmuma veidošanā bija Preiļu novada domes līdzfinansējums. Aija piedalījās Preiļu novada domes izsludinātajā projektu konkursā un saņēma līdzfinansējumu šujmašīnas, tirdzniecības telts, videokameras un dažādu nepieciešamo instrumentu iegādei.

Jaunā uzņēmēja atzīst, ka ideju viņai netrūkst, pietrūkst tikai laika un finansējuma, lai tās visas īstenotu. Ar grāmatas izdošanu Aija neapstāsies, bet turpinās uzņēmumu pilnveidot un attīstīt, lai “Bērnības zemes” rotaļlietas taptu atpazīstamas arī ārpus Latvijas robežām.

Jolanta Augšpūle,

Uzņēmējdarbības konsultante

Foto: no personīgā arhīva

 

Foto galerija: 

Pievienot komentāru