Noticis seminārs „Zaļās nedēļas” dalībniekiem

PielikumiGalerijaPrint

Ozolniekos 12. novembrī notika seminārs starptautiskās pārtikas izstādes un gadatirgus „Zaļā nedēļa”dalībniekiem par eksporta iespējām un atbalsta pasākumiem.

Tajā tika uzaicināti pārstāvji no vairākām organizācijām, kas tieši saistītas ar eksporta pasākumu veicināšanu un ieviešanu – no Latvijas Attīstības un Investīciju aģentūras, Vācijas-Baltijas Tirdzniecības kameras, kā arī no Zemkopības ministrijas. Savukārt viens no lielākajiem purva dzērveņu audzētājiem Latvijā SIA „Very Berry” dalījās pieredzē, kā 17 darbības gadu laikā iespējams attīstīt ražošanu un apgūt eksporta tirgu.

Oktobrī „Zaļās nedēļas” dalībniekiem jau tika rīkoti divi semināri par iepakojuma dizainu un zīmola attīstību, lai varētu labāk noformēt savas produkcijas iepakojumu, lai tas kļūtu pamanāmāks citu vidū. Decembrī plānots komandas saliedēšanas seminārs izstādes organizatoriem.

Nodibinājums „Fonds Latvijas lauksaimniecības attīstībai”: „Latvija ir izstādes „Zaļā nedēļa 2015” Berlīnē partnervalsts. Šis notikums mūsu valstij īpaši nozīmīgs gan tāpēc, ka izstādē piedalīsimies 20. reizi un esam ES prezidējošā valsts, gan tāpēc, ka izstāde notiks jau 80. reizi, kas nozīmē īpašu uzmanību visā Eiropā un, iespējams, pasaulē – gan politiskā, gan ekonomiskā aspektā. Lai pienācīgi un ar lepnumu iepazīstinātu ar Latvijas garšu, smaržu un sajūtu, Latvijas kopstendā esam aicinājuši piedalīties uzņēmumus, kuriem ir, ko teikt un ko rādīt – gan lielus un visiem zināmus, gan mazākus un mazāk pazīstamus zīmolus ar jo lielāku vēlmi sevi parādīt ārpus mūsu valsts. Tieši tāpēc Latvijas kopstenda organizatori aicināja uz kopāsanākšanu tos uzņēmumus, kuriem potenciāli interesē apgūt arī citus tirgus, lai stāstītu par iespējām sevi parādīt un uz citiem paskatīties, kā arī lai kopīgi gatavotos lielajam uzdevumam janvārī. No vairāk nekā 100 pieteiktajiem uzņēmumiem, kuru produkciju piedāvāsim degustēt un ļausim iegādāties izstādes mūsu stenda apmeklētājiem, apmēram 40 jau ir izmantojuši iespēju klātienē tikties ar citiem uzņēmumiem, lai runātu par savu produktu un tā iepakojumu, kā arī tikties, lai runātu par daudziem neskaidrajiem jautājumiem – ko darīt, ja arī mēs – mazi un vēl neeksportējuši, varētu to sākt. Organizatoru vārdā sakām paldies par šādu iespēju LLKC par uzņēmumu daudzajiem jautājumiem, kas mums tika uzdoti, lai labāk un kvalitatīvāk sagatavotos izstādei, kas vienlaikus ir arī visas valsts pārstāvēšana Vācijā un sevis apliecināšana apmeklētājiem no citām Eiropas un pasaules valstīm.”

Izstādē „Zaļā nedēļa 2015” Latvijas kopstenda organizētājs ir nodibinājums „Fonds Latvijas lauksaimniecības attīstībai”.

Jana Velvele, piensaimnieku kooperatīvās sabiedrības „Straupe” tirdzniecības vadītāja: „Seminārs bija visnotaļ noderīgs, jo mēs guvām informāciju, kas bija sagatavota tieši mums, un nebija jāmeklē pašiem par plānoto finansējuma piesaisti nākamajā plānošanas periodā. Prieks arī par to, ka tā bija ne tikai iespēja uzzināt jaunu informāciju, bet arī tikties ar nozares kolēģiem un pārrunāt aktuālākos jautājumus. Mūsu uzņēmums vēl plāno par piedalīšanos “Zaļajā nedēļā”. Jāizvērtē iespējas, jo Vācijā ir atšķirīgi pārtikas aprites noteikumi, kas reglamentē degustāciju piedāvājumu. Savukārt tirdzniecības apjomi izstādē ir salīdzinoši nelieli, kas liek nopietni izsvērt to, vai šim gadījumam ir izdevīgi veidot marķējuma izdrukas vācu valodā. Domāsim, strādāsim, jo līdzdalībai šādā pasākumā nepieciešami nopietni sagatavošanās darbi.”

Sagatavoja Dace Millere,

LLKC sabiedrisko attiecību speciāliste

Foto galerija: 

Pievienot komentāru