Kokneses novada amatnieki sadarbībā ar Mākslas akadēmijas studentiem
Zemgales plānošanas reģions sadarbībā ar Latvijas Mākslas akadēmiju (LMA) realizē projektu, kur sadarbojas un rada jaunus produktus Zemgales amatnieki un jaunie dizaineri. Šāds projekts Latvijā tiek realizēts pirmo reizi. Projektā piedalās 15 amatnieki no Zemgales reģiona un 20 dizaineri no LMA.
Maģistranti kopīgi ar amatniekiem cenšas izveidot jaunu produktu vai uzlabot esošo. 25. oktobrī LMA notiks realizētā projekta prezentācija. Divas piektdienas jaunie dizaineri brauca uz saimniecībām , lai iepazītu saimniecības un strādātu pie jaunā produkta izveides.
No Kokneses novada projektā piedalās ZS Janavas, ZS Sidrabi, SIA „ Kāpiņa” .
ZS Janavas īpašniece Anta Kučere ir ļoti priecīga par projektu, par iespēju gūt šādu pieredzi sadarbībai. Tajā LMA maģistrante Ligita Breģe kopā ar Antu izstrādās saimniecības logo un elementus, kas vienos dažādos saimniecības produktus –sejas krēmu, rudzu puķu destilātu, ziepes, tējas un garšvielas. Antas produkciju jau daudzi atpazīst un iegādājas, bet katrs iegādājas savu viņas produktu, nezinot, ka viņa ražo vēl kaut ko.Ligita centīsies izveidot pievilcīgu, tūdaļ atpazīstamu zīmolu. Anta saka, ka viņa realizēšot visu, ko Ligita izdomās, jo viņai to vajagot . Projekts viņai nācis tieši laikā, jo viņai tieši tagad bija nepieciešama mākslinieka dizainera konsultācija.
SIA Kāpiņa strādā divas maģistrantes Māra Maižele un Madara Putna. Uzņēmuma tiks izstrādāti jauni produkti-ādas kaklasaite un daudzfunkcionāla mugursoma. Uzņēmuma saimnieces Inese Kāpiņa un Kristīne Rudmieze ir ar lielu pieredzi ādas izstrādājumu ražošanā, bet jaunās dizaineres palīdzēs atrast jaunu dizainu somai un kaklasaitei. Profesionāls padoms no dizainera puses noteikti ienesīs kādu jaunu vēsmu uzņēmuma darbībā.
ZS Sidrabi īpašniece savā saimniecībā uzņēma maģistranti Aneti Šalmi. Sidrabos ražo produktu kaņepju sēkliņām-kaņepju staku. Kā arī uzņem ekskursantus, kas vēlas uzzināt par kaņepēm. Ekskursiju laikā interesenti iepazīst arī sen lietoto, bet aizmirsto kaņepju pienu. Pārrunājot par to, kas uzlabojams un vajadzīgs saimniecībai, apsvēra, vai izstrādāt iesaiņojumu vai arī izdot mazu informatīvu bukletiņu par kaņepēm. Šoreiz palika pie idejas izveidot vienam produktam divu veidu iepakojumu-ekskluzīvo un ekonomisko.
Projektā ieguvēji ir visi. Jaunajiem dizaineriem tas bija izaicinājums strādāt ar nezināmiem produktiem, tādejādi iegūstot jaunas zināšanas un iespēju iepazīstināt amatniekus ar dizaineru darbu. Amatnieki ieguva jaunus produktus.
Pievienot komentāru