Uzņēmējs digitālajā vidē

Ņemot vērā pēdējā laikā esošos apstākļus un radušos interesi par šobrīd aktuālajām digitālajām pārmaiņām uzņēmējdarbības vidē, LLKC Jēkabpils konsultāciju birojs organizēja izglītojošu semināru “Sava un uzņēmuma tēla veidošana digitālajā vidē”. Digitālās prasmes kļūst par mūsu vizītkarti un veido mūsu un uzņēmuma reputāciju. Ir mainījusies uzņēmējdarbības vide, tāpēc svarīgi nepadodoties izaicinājumu priekšā, atrast jaunas iespējas. Pateicoties tehnoloģijām, produkti un pakalpojumi, kas iepriekš tika realizēti klātienē, tagad pieejami digitāli, virtuālajā vidē notiek dažādi darījumi. Tagad internetveikali, pārtikas vai citu preču iegāde, bezkontakta norēķini, e-paraksts  kļūst par ikdienu. Nevar aizmirst arī ilggadējās tradicionālās vērtības, taču katram uzņēmējam jāapgūst digitālā pieredze klientu apkalpošanā, lai piesaistītu jaunus klientus un nostiprinātu attiecības ar jau esošajiem. Ieguvums – iespēja komunicēt, aizmirstot par attālumu un robežām. 

Izglītojošā semināra dalībnieku sastāvs daudzpusīgs – mājražošanas, amatniecības, tūrisma jomās darbojošies uzņēmēji, pašnodarbinātas personas, interesenti, kas vēlas uzsākt savu biznesu un uzlabot savu un uzņēmuma tēlu. Par semināra galveno tēmu “Personas mārketings. Saskarsmes prasmju ietekme uz uzņēmuma tēlu. Reputācija – cik lielā mērā tā ietekmē biznesa panākumus” izpratni un ieteikumus sniedza uzņēmēja, biznesa un sociālo projektu vadītāja, “Handmade Latgola” koncepta radītāja un attīstītāja Marika Rudzīte-Griķe. Lektore lika aizdomāties, kas mēs esam pēc dziļākās būtības, nevis, ko mēs darām vai kāds ir mūsu amats. Svarīgi saprast, kā sevi redzam, kādas ir mūsu pārliecības, jo lēmumus pieņemam,  vadoties no pārliecības. No pārliecības rodas darbība. Par sevi viņa saka: “Esmu pozitīvu pārmaiņu aģents.” Dodot laiku klausītājiem nedaudz padomāt, katram jāatbild sev uz jautājumu: “Kas ir mana identitāte?” Skan atbildes: radošs cilvēks, darbinieks, augu izzinātāja, vienpate dabā. Lektores piebilde: “Lai mainītu identitāti, jāmaina pārliecība.” Iepazīstot sevi un darot to zināmu sabiedrībai – tā rodas zīmols, tas uzrunā pircēju vai sadarbības partneri. Runājot par mārketinga tiltu uz klientu, tad personas mārketings ir visspēcīgākais. Kā veidot savu tēlu, kas to nosaka, vai reputāciju var arī “aizņemties”, kā rodas pārliecība – šīs un vēl daudzas citas iedvesmojošas zināšanas guva semināra klausītāji.

Pieredzē par informācijas veidošanu, lai tā būtu pamanāma sava produkta publicitātes sagatavošanā, dalījās Kopienu sadarbības tīkla "Sēlijas salas" sabiedrisko attiecību un tūrisma speciālists Jānis Dzimtais. Viņš pastāstīja par teksta izklāstu, attēlu nozīmi, hipersaitēm, par to, kā atšķiras informācija reģionālajiem medijiem un dažādiem sociālajiem tīkliem.

Par pieredzi, kā prezentēt savu produktu, un tiešsaistes pārdošanas niansēm stāstīja mājražotāja Zane Migliniece. Viņa ir izveidojusi zīmolu “Botanical Shaman”, turpina attīstīt kombučas ražošanu Krustpils pagastā. Veidojot savu mājaslapu, Zane ir ņēmusi vērā astoņus nosacījumus, par kuriem viņa pastāstīja klausītājiem. Viena no atziņām – pārdod nevis produktu, bet kādas problēmas risinājumu, lai klients to saprot, lai viņš iegūst ne tikai pašu produktu, bet arī zināšanas. Zane ir LLKC mācību un konkursa “Laukiem būt!” 2021. gada dalībniece, šogad – jau pati lektore.

Vai digitalizācija ir uzņēmuma pievienotā vērtība un panākumu atslēga? Tikai tad, ja katrs pats veidos pieredzi un kompetenci, darbojoties šajā vidē. Semināra dalībnieku atziņas: jauna pieredze mājražošanā, ļoti noderīgi – jaunas idejas, vēsmas, viela pārdomām, iedvesmojoša informācija, padomi, jāprot pasniegt savu darbu, nedrīkst savu padarīto novērtēt par zemu.

Izglītojošais seminārs notika tiešsaistē Zoom platformā Valsts Lauku tīkla aktivitāšu ietvaros.

Anita Putka,
LLKC Jēkabpils konsultāciju biroja uzņēmējdarbības konsultante

Pievienot komentāru