Jersikas pamatskolas skolēni mācās pareizi makšķerēt

GalerijaPrint

LLKC Preiļu nodaļa 7. jūnijā Jersikas pamatskolas skolēniem organizēja izglītojošu pasākumu „Makšķerēšanas popularizēšana skolās”. Pasākuma galvenais viesis bija profesionāls makšķernieks un vairāku starptautisku žurnālu eksperts Normunds Grabovskis. Viņš atzīst, ka makšķerēšana ir gan hobijs, gan sporta veids, un tā iedalās vairākos veidos. Ir pludiņmakšķerēšana, fīdermakšķerēšana, gruntsmakšķerēšana un ziemas makšķerēšana.

Pasākums notika pie dīķa, līdz ar to Normunds teica, ka skaļa runāšana zivju makšķerēšanu neietekmēs. Makšķerniekam dodoties zvejā, ir jāzina, cik lielu lomu plāno iegūt, jo attiecīgi tam ir jāsagatavojas. Eksperts uzsver, ka loms ir atkarīgs no makšķernieka attieksmes, jo, ja pielāgojas apstākļiem un „domā kā zivs”, tad loms var būt krietni lielāks. Normunds atzīst, ka zivis makšķerkātus, spoles un pludiņus, nelauž, bet to dara makšķernieks aiz slinkuma, jo nav pareizi sagatavojies. Sākumā profesionālais makšķernieks pievērsās teorijai, detalizēti izstāstot par makšķerēšanas piederumiem, pludiņiem, to izvēli. Pludiņš, tāpat kā citi makšķerēšanas piederumi, ir jāizvēlas, ņemot vērā daudzus un dažādus kritērijus. Jo lielāks pludiņš, jo samazinās tā jutība. Pludiņa izvēle atkarīga no auklas resnuma, makšķeres garuma utt.

„Panākt, lai zivs pieķeras, tā ir puse no mākslas, savukārt lielāka māksla ir zivi izvilkt!” tā uzsver eksperts, līdz ar to viņš pievērsās auklas izvēlei. Auklas tiek iedalītas pītajās un monofilajās (plastmasas). Normunds atgādināja mazajiem makšķerniekiem, ka jauna aukla ir ar metālisku spīdumu un tā nodilst salīdzinoši ātri. Līdz ar to, dodoties makšķerēt, nedrīkst  aizmirst pārliecināties par auklas biezumu un nodiluma pakāpi, jo bieži tā pārtrūkst negaidītākajā brīdī. Runājot par āķiem, āķa lielums jāpiemēro ēsmai, nevis zivij.

Lai zivis pieķertos, nepieciešams tās arī pabarot. Normunds praktiski parādīja, kā veikalā iegādātā barība tiek sagatavota, samitrināta un pasniegta. Svarīgi atcerēties, ka katrai zivju sugai ir jāzina, cik mitru, cik daudz un kādu barību sagatavot, lai tās vēl varētu arī noķert.

Izrunājot visu par makšķerēšanu un zivju barošanu, tālāk skolēni devās uz dīķi praktiski izmēģināt savas līdzi paņemtās makšķeres. Daļai skolēnu makšķernieka pavadībā tika sagatavotas un pārsietas līdzpaņemtās makšķeres. Nepaejot ilgam laikam, zivis sāka ķerties. Lielākie entuziasti noķēra vairāk par desmit zivīm. Lai noķertās zivis spētu atpazīst, skolēniem tika sagatavots uzdevums „Atpazīsti Latvijas zivis”. Mazajiem makšķerniekiem uzdevums nebija viegls. Savukārt pieredzējušiem makšķerniekiem uzdevums grūtības nesagādāja. Kā jau īstā makšķernieku pasākumā, neiztikt bez „Zābaka mešanas”. Daļa skolēnu izmantoja iespēju un pārbaudīja savu fizisko spēku disciplīnā.

Makšķerēšanas un disciplīnu rezultāti tika apkopoti, un skolēni tika apbalvoti ar simboliskām balvām no LLKC Zivsaimniecības nodaļas un Makšķerēšanas kartes.

Pasākums notika Valsts Zivsaimniecības sadarbības tīkla aktivitātē “Informatīvu un izglītojošu semināru organizēšana” ietvaros.

Jolanta Augšpūle,

LLKC Preiļu konsultāciju biroja uzņēmējdarbības konsultante 

Foto galerija: 

Pievienot komentāru