Vecumnieku novada skolēni iepazīst zivsaimniecības nozari
Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centra Bauskas nodaļa 30. septembrī rīkoja braucienu, lai popularizētu zivsaimniecības nozari skolās. Šoreiz Vecumnieku novada Valles vidusskolas skolēni iepazinās ar zivju mazuļu audzēšanu, pavairošana un zivju dīķu apsaimniekošanu.
Pasākumā piedalījās 27 skolēni no Valles vidusskolas 8., 9. un 10. klasēm, lai gūtu zināšanas par zivsaimniecības nozari.
Tomes zivju audzētavā mūs laipni sagaidīja zivkopības speciāliste Jolanta Kleimane, kura mums sniedza plašu informāciju par zivju mazuļu pavairošanu un to audzēšanu. Tālāk devāmies uz zivju audzētavas angāriem, kur savām acīm varējām redzēt zivju mazuļus un pieaugušas zivis – lašus, taimiņus, stores un foreles. Ne tikai varēja skatīties ar acīm, bet darbiniece arī ļāva zivis ņemt rokās, kas skolēnos izraisīja prieku. Skolēniem bija daudz jautājumu par to, kā iegūst ikrus, kā tiek barotas mazās zivtiņas, cik sver lašu mammas un cik tām gadu.
Tālāk devāmies uz netālo Ķeguma elektrostacijas muzeju, kur skolēniem pastāstīja par elektrostacijas vēsturi, kā arī jauniešiem bija iespēja apskatīt elektrostaciju gida pavadībā. Ceļot elektrostaciju, tika izbūvēti zivju ceļi, kas rekonstruējot ir saglabāti, bet pašlaik netiek lietoti, jo zivju audzētavas spēj nodrošināt pietiekamus zivju resursus Daugavā abpus Ķeguma HES.
Ciemupē pabijām nelielā dīķu saimniecībā, kur to kopplatība ir 2 ha – 18 dažāda izmēra dīķi ar vidējo dziļumu 3 metri. Patlaban dīķu saimniecības pamatnodarbošanās ir foreļu un karpu audzēšana.
Pasākuma laikā skolēniem tika radīta interese par zivsaimniecības nozari, iegūtas jaunas zināšanas, kas noderēs mācību procesā. Skolēniem uzzinātais rosināja domāt par nākotnes profesijas izvēli un izglītošanos, zivsaimniecības nozarē. Pārliecinājāmies, ka būtu vēlams turpināt iesākto sadarbību un iepazīt vietējos uzņēmējus Vecumnieku novadā, kuriem pieder dīķu saimniecības.
Aiga Saldābola,
LLKC Bauskas nodaļas Vecumnieku novada lauku attīstības konsultante
Pievienot komentāru