Zilā aprūpe: atstumtības novēršana ar zivsaimniecības palīdzību
“Rūpējies par okeānu un okeāns rūpēsies par tevi,” šis projekts ir pielāgojis Zaļās aprūpes koncepciju, lai nodrošinātu terapeitisku pieredzi, strādājot ārā, svaigā gaisā jūras vidē. Cerams, ka iedziļināšanās zivju pasaulē atvieglos dažus sūrus likteņus. (Foto: Jukka Viita-aho)
Valsts: Somija
Apraksts
Ostrobotnijā apmēram 16% skolēnu cīnās ar mācīšanās grūtībām un zemu motivāciju, un bieži viņiem var rasties atstumtības risks. Tomēr šī jaunā paaudze ir svarīga ZVRG teritorijas nākotnei, tostarp zivsaimniecības nozarei, ņemot vērā novecojošo darbaspēku. Šī projekta mērķis ir pievērsties nepieciešamībai zivsaimniecībā labāk sadarboties ar jauniešiem, piedāvājot īpaši izstrādātas darba programmas skolēniem ar problēmām mācībās. Ideja ir padarīt viņu mācības jēgpilnas, kā arī piedāvāt iedvesmu potenciālajai karjerai, piemēram, zvejai.
Somijas Dabas resursu institūts (Lūka) koordinē darbu starp zvejniekiem un trim vietējām skolām, lai izstrādātu programmu 13 līdz 15 gadus veciem skolēniem ar mācīšanās grūtībām. Izmantojot darbu saimniecībā izglītojošiem mērķiem, koordinators nodrošina programmas aprakstu, kuru katra skola pielāgo savu skolēnu īpašajām vajadzībām un stundu saraksta iespējām ar projektā iesaistīto zvejnieku pienesumu.
Pasākums notiek aptuveni reizi nedēļā ostā un zvejas laivās, turklāt tas ir paredzēts, lai atbilstu skolas mācību programmai, piemēram, matemātikā, bioloģijā un uzņēmējdarbībā. Skolēni piedalās zvejnieku aktivitātēs uz sauszemes (zivju izkraušana, tīklu un laivas apkope, nozveja un, iespējams, zivju kūpināšana), un zvejniekiem tiek finansiāli kompensēts sniegtais pakalpojums (35 eiro stundā).
Rezultāti
Projekts ir agrīnā posmā, bet, pamatojoties uz līdzīgu projektu rezultātiem saimniecībās, tāvirzītājs cer nodrošināt mācīšanās rezultātu uzlabošanos un skolēnu motivāciju. Skolēni iepazīsies ar praktiskajiem piemēriem mācību priekšmetos, ko viņi apguvuši skolā: bioloģijā pētītās zivju sugas, praktiskā uzņēmējdarbība utt. Strādājot kopā ar zvejnieku, bērni izprot darbu zvejniecībā. Attiecīgi tiek plānots, ka skolēni pabeigs šo kursu ar plašāku informāciju un pozitīvāku viedokli par vietējo zivsaimniecības nozari.
Pieredze:
No pirmā acu uzmetiena šis projekts var izrādīties viegli pārņemams, jo daudzos piekrastes rajonos būs zvejnieki, kas labprāt piedalīsies šajā pasākumā, un bērni, kuri no tā varētu gūt labumu. Tomēr skolu mācību programmas un to elastīgums, lai īstenotu šādas nodarbības, var būt ļoti atšķirīgas dažādās valstīs.
Šis projekts paredzēts vecāko klašu skolēniem, bet labi rezultāti saimniecībās ir sasniegti arī 10 līdz 11 gadu vecu bērnu vidū. Ar atbilstošām izmaiņām līdzīgu programmu var izstrādāt cilvēkiem, kas atgūstas no izdegšanas, garīgām slimībām, depresijas vai atveseļojas no atkarības.
Gūtās atziņas un ieguldījums SVVA mērķu sasniegšanā:
- Gūtās atziņas: pieredze rāda, ka grupām jābūt nelielām, jo skolēniem ir nepieciešams laiks, lai mācītos savā tempā un noturētu nepieciešamo uzmanību. Ne visi skolēni gūst labumu no šāda veida aktivitātēm, tādēļ ir nepieciešama rūpīga atlase. Svarīga ir arī iesaistīto zvejnieku personība, jo ne visi ir piemēroti darbam ar bērniem. Pirms vizītes ir jāapsver arī alerģijas un fobijas, kādas varētu būt bērniem.
Kopējās projekta izmaksas 39 845 eiro
Projekta īstenošanas periods 01.08.2017.–30.06.2020.
Papildus informācija: http://www.landsbygdsnatverket.se/pagang/nyheter/nyhetsbrev/nyhetsbrev/b...
Pievienot komentāru