Limbažu novada skolēni iepazīstas ar zvejniecību

GalerijaPrint

LLKC Limbažu nodaļa rīkoja pieredzes apmaiņas braucienu novada skolēniem, lai popularizētu zvejniecības nozari jauniešu vidū.

Brauciens notika Valsts Zivsaimniecības sadarbības tīkla pasākuma „Zvejniecības popularizēšana skolās” ietvaros. Tā mērķis bija iepazīstināt skolēnus ar zivsaimniecības nozari, zivju resursu atjaunošanu un papildināšanu upēs un ezeros, kā arī ar uzņēmējdarbības iespējām zivsaimniecības nozarē.

Pieredzes apmaiņas brauciens risinājās 20. oktobrī, un tajā piedalījās 7. līdz 9. klašu skolēni no trim Limbažu novada skolām – Baumaņu Kārļa  Viļķenes pamatskolas, Pāles pamatskolas un Limbažu ģimnāzijas. Pirmā vieta, kuru devāmies apskatīt, bija Amatas novada Drabešu pagasta „Kārļu” zivju audzētava. Tur mūs sagaidīja tās vadītājs Jānis Balodis. Viņš pastāstīja par zivju audzētavas vēsturi un tās darbību šodien. Apskatījām baseinus gan ar zivju mazuļiem, gan lielākām zivīm. „Kārļos” nodarbojas ar lašu, foreļu, sīgu mazuļu audzēšanu,  atsevišķā baseinā mitinās stores. Iepazināmies ar zivju mazuļu audzēšanas īpatnībām un to tālāko ceļu upēm un ezeriem. Jāņa Baloža stāstījums bija ļoti ieinteresēja skolēnus. Zivju audzētavas vadītājs aicināja jauniešus apgūt zivkopja profesiju, sakot, ka katastrofāli trūkstot  šīs jomas speciālistu.  

Pateikušies J. Balodim  par vērtīgo ekskursiju zivju audzētavā „Kārļi”, devāmies tālāk. Pēc pusstundas brauciena sasniedzām Priekuļu novada Liepas pagasta foreļu audzētavu „Sillakas” kur mūs jau sagaidīja īpašnieks Raivo Hofmans. Devāmies apskatīt saimniecību, kura nodarbojas ar foreļu, karpu, samu, storu un pāliju audzēšanu. Skolēni uzzināja, kā mazās zivtiņas izaug vairākus kilogramus smagas un cik ilgā laikā tas notiek.  Interesentiem ir iespēja šīs zivis nomakšķerēt un pašiem pagatavot turpat uz vietas.  Šo iespēju gan neizmantojām, jo saimnieki jau bija parūpējušies par garšīgi  pagatavotām forelēm, un pēc kafijas pauzes ieturēšanas devāmies mājup.

Pieredzes apmaiņas brauciena lietderība, secinājumi un ieteikumi:

  1. Brauciens ļāva skolēniem paplašināt savu redzesloku un aizdomāties par to, ka jārūpējas par zivju resursu atjaunošanu upēs un dabiskajās ūdenskrātuvēs; 
  2. Daudzi skolēni pirmoreiz redzēja  zivju mazuļus un to, kā tie tiek audzēti, arī to, cik lielas stores izaudzētas zivju audzētavā (32 kg);
  3. Skolēni pārliecinājās, ka nākotnē vērts izvēlēties zivkopja, biologa un citas ar zivkopību saistītas  profesijas, jo trūkst šīs jomas speciālistu;
  4. Daudzkārt vērtīgāk ir visu redzēt pašiem savām acīm, nekā to apgūt tikai no grāmatām,  redzētais dos būtisku atspaidu, apgūstot tēmu par zivsaimniecību skolā;
  5. Skolēni nonāca pie atziņas, ka zivsaimniecība var būt gan darbs, gan hobijs, gan bizness.
  6.  Turpmāk brauciena beigu daļā varētu rīkot konkursu, vai kādu interaktīvu nodarbi, lai noskaidrotu, ko skolēni ieguvuši no brauciena;
  7. Skolēniem bija iespēja kaut nedaudz iepazīt zivkopības nozari, un varbūt  „Kārļu” vadītāja J. Baloža teiktais, ka šajā nozarē trūkst labu speciālistu, palīdzēs kādam jaunietim  profesijas izvēlē.

 Brigita Skujiņa,

LLKC Limbažu nodaļas lauku attīstības konsultante

 Aigars Legzdiņš,

LLKC Limbažu nodaļas vadītājs

Foto galerija: 

Pievienot komentāru