No defekta uz efektu
Mūsu lasītāji pelnījuši uzzināt par uzņēmēju Jāni Melnalksni, kurš darbojas Saulkrastos un Covid 19 pandēmijas rezultātā aizgāja no ilggadējā darba, dibinot savu firmu. IK “Zivju grozs” tirgo produktus, kas izgatavoti no Latvijas vietējās zivs.
– Jāni, kas pamudināja, ierosināja pievērsties jūras līča, tā piekrastes un iekšzemes zvejniecības produktu apstrādei Saulkrastu novadā?
– Es pēdējos 30 gadus strādāju par šefpavāru, zināmā mērā ienākumi bija nodrošināti, taču pandēmija ieviesa savas korekcijas. Te vērāmies ciet, nevarējām strādāt, te atkal varam, bet nav zināms, kā. Tāpēc nolēmu uzsākt savu uzņēmējdarbību, savā garāžā iekārtot lielisku darba vietu zivju apstrādei. Man ļoti paveicās, ka mans darbs sakrīt ar manu hobiju un zivis man kā produkts patīk.
– Kas dod vislabāko gandarījumu darbā ar zivīm?
– Kā jau teicu, tas ir darbs, kas patīk! Lielākais gandarījums – gatavot klientam veselīgu produktu tā, lai garšo, viņš nāk vēl un prasa jau konkrētas lietas.
– Kādas bija grūtības, izaicinājumi, uzsākot darbus uzņēmumā?
– Klients nesaprot, ka vietējā zivs pieejama tikai atbilstošos laika apstākļos, bieži vien svaigas reņģes nav tāpēc, ka kuģis vienkārši nevar iziet jūrā. Dažreiz tas nav iespējams pat visu nedēļu.
– Zivju resursi mūsu jūras līcī un piekrastē, iekšzemes ūdenstilpēs un zivju audzētavās, kas no tiem tiek izmantots ēdienu gatavošanā?
– Mans pamata koncepts ir tāds, ka tirgoju produktus, kas izgatavoti tikai no Latvijas vietējās zivs sadarbībā ar Saulkrastu apkārtnes zvejniekiem, īpaši zivsaimniecības uzņēmumu SIA “Varita”, kur regulāri braucu pakaļ svaigai reņģei. Pārējās zivis nāk no “Blue circle”, citiem zivju audzētājiem un zvejniekiem. Vienmēr esmu gatavs mainīt piegādātāju, ja klients to vēlas. Praktiski klients ir tas, kurš nosaka gala rezultātu, jo maksā viņš. Uz kādu brīdi esmu apturējis arktiskās palijas apstrādi, jo izejmateriāla cena ir klientam neizdevīga.
– Kādi plāni apjoma, produkcijas klāsta palielināšanai utt.?
– Mani apmierina brīvība pašam noteikt savu apjomu, taču lieliski saprotu, ka arī jārūpējas par klientu labsajūtu. Klienti patiesībā ir slinki, lai paši zivis apstrādātu, tāpēc viņiem patīk, ka es piedāvāju produkciju, kas bez lielas sagatavošanās liekama uz pannas. Rezultātā viņi ēd pašu labāko – vietējo zivi.
Jānis Kravalis,
LLKC Zivsaimniecības nodaļas projektu vadītājs
Pievienot komentāru