Produktu popularizēšanai – 200 miljoni

Nākamajā gadā EK ar 200,9 miljoniem eiro finansēs ES pārtikas produktu popularizēšanas pasākumus gan pašu mājās, gan ārvalstīs.

Komisijas pieņemtajā 2020. g. noieta veicināšanas politikas darba programmā ieskicētas galvenās atbalsta prioritātes. Tās izstrādātas, lai palīdzētu nozarei gūt labumu no aizvien plašākā un dinamiskākā pasaules pārtikas tirgus, palielinātu informētību par kvalitātes shēmām, arī bioloģisko produkciju, un palīdzētu ražotājiem, ja tiem nāktos saskarties ar tirgus traucējumiem.

Nākamgad vairāk nekā puse budžeta (118 mil. eiro) tiks novirzīta kampaņām, kas vērstas uz tirgiem ar lielu izaugsmes potenciālu ārpus ES, tādiem kā Dienvidkoreja, Japāna, Kanāda, Ķīna, Meksika un ASV. Uz finansējumu var pretendēt, piemēram, piena un siera, galda olīvu un olīveļļas un vīna nozare. Uzaicinājumi iesniegt priekšlikumus par kampaņām tiks publicēti 2020. g.  janvārī. Pieteikties uz finansējumu un iesniegt priekšlikumus var dažādas organizācijas, piemēram, tirgotāju un  ražotāju organizācijas un agropārtikas grupas.

Tā sauktās “vienas valsts programmas” var iesniegt viena vai vairākas organizācijas no vienas un tās pašas ES dalībvalsts, bet “daudzvalstu programmas” iesniedz vismaz divas nacionālas organizācijas no vismaz divām dalībvalstīm vai viena, vai vairākas Eiropas organizācijas. 2020. gadā vienas valsts programmām ir atvēlēti 100 miljoni eiro, bet daudzvalstu programmām 91,4 miljoni eiro.

Vēl 9,5 miljoni eiro paredzēti Komisijas iniciatīvām. To vidū ir dalība gadatirgos un komunikācijas kampaņas, kā arī diplomātiskie izbraukumi, kurus vada Eiropas lauksaimniecības un lauku attīstības komisārs un kuros piedalās uzņēmēju delegācija.

Pēc AG-press.eu materiāliem ziņas sagatavoja Iveta Tomsone, LLKC Apgāda vadītāja

COPA/COGECA kategorija: 

Pievienot komentāru

Plain text

  • HTML tagi nav atļauti.
  • Mājas lapu adreses un e-pasta adreses automātiski tiek pārveidotas par saitēm.
  • Rindas un rindkopas tiek pārnestas uz jaunu rindu automātiski.