Zivju pārstrāde un popularizēšana dažādām patērētāju grupām
LLKC Tukuma konsultāciju birojs 17. septembrī organizēja Zivsaimniecības sadarbības tīkla semināru par zivju produkcijas popularizēšanu, kulinārijas izstrādājumu gatavošanu, tirgus segmentēšanu un pozicionēšanu. Seminārs tika rīkots pēc zivsaimniecības nozarē iesaistīto dalībnieku ierosinājuma.
SIA “RTGM” īpašniece Ruta Mūrniece iepazīstināja ar uzņēmuma darbību, dalījās pieredzē receptūru izstrādē. Ģimenes uzņēmumam šī gada decembrī tiks atzīmēta 18 gadu jubileja. Uzņēmumā strādā ģimene un, protams, arī darbinieki. To skaits ir no 11 līdz 15 atkarībā no sezonas. Kas ir galvenais noslēpums zivju pagatavošanā? Galvenais ir izcelsme un kvalitāte. Ne vienmēr ēdienu pagatavošanā jāizmanto svaigas zivis, ļoti labi var izmantot arī saldētās. Tas ir mīts, ka vienmēr visam jābūt svaigam! Protams, ir dažas zivis vai produkti, kas svaigi garšo labāk nekā saldēti. Piemēram, lasis. Tomēr ir pierādīts, ka zivs, kas noķerta, uz kuģa iztīrīta un sasaldēta, ir vēl kvalitatīvāka, nekā tad, ja tā vesta līdz krastam, pēc tam iztīrīta un nogādāta līdz piegādātājam. Papildus ēdināšanai uzņēmumā tiek organizētas meistarklases gan bērniem, gan skolēniem, gan interešu grupām. Meistarklasēs bērnus iepazīstina ar produktiem, ko var pagatavot no zivīm. Meistarklašu organizēšana sākusies, apgūstot ES projektus un turpinās ar skolotājiem, kuri izsaka vēlmes par meistarklašu organizēšanu. Parasti skolēniem tiek uzdots iztīrīt reņģītes, kuras pašiem jāfritē, tad notiek galda klāšana, un beigās mielasts ar pašu pagatavoto. Mēs visi zinām, ka bieži vien bērni atsakās ēst zivis, it kā negaršo. Tas saistīts ar to, ka vecāki mājās negatavo zivis vai vienkārši neprot tās pagatavot. Uzņēmuma pārstāve atklāja, ka garšvielu ziņā pamatā tiek izmantota parastā zivju garšviela, sāls un pipari. Varbūt vien eksotiskākiem ēdieniem (zupām, garneļu burgeriem) tiek pamēģinātas arī citas garšvielas. Dažkārt ēdienkartē parādās jaunumi, kas tiek aizgūti un atvesti no citām valstīm, no ceļojumiem. Strādājot ēdināšanas uzņēmumā, jābūt radošiem, piedāvājot saviem klientiem aizvien ko jaunu un interesantu. Arī šādi semināri ir vērtīgi, jo, kopā esot, risinās vērtīga pieredzes apmaiņa, ne tikai produktu pārstrādē un gatavošanā, bet arī mārketingā, kontaktu apmaiņā un savstarpējā tīklošanā. Semināra noslēgumā dalībnieki devās uz Lapmežciema muzeju, apskatīja un uzzināja par realizētajiem projektiem. Bieži vien mēs dodamies kur tālāk, bet to, kas notiek tuvākajā apkārtnē, kaimiņos, bieži vien nemaz nezinām. Šādi pasākumi saliedē nozarē strādājošos un veicina savstarpējo sadarbību biznesa attīstībā. Semināra dalībnieki izteica vēlmi piedalīties arī citos LLKC Tukuma konsultāciju biroja rīkotos pasākumos.
Sarma Rotberga,
LLKC Tukuma konsultāciju birojs
Pievienot komentāru